1. Delivery

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FRANCE

TARIFS FRANCE

- via COLISSIMO à domicile : 7,20 €. Gratuit pour 2 articles. 

- via CHRONOPOST :

livraison express à domicile en France métropolitaine (hors Corse) : 11,65 €. A partir de 2 paires = 6,50 €
Commande livrée chez vous le lendemain avant 13h, pour toute commande passée sur le site avant 10h (hors week-end et jour férié). 

* livraison express en point relais en France métropolitaine (hors Corse) : 8,50 €. A partir de 2 paires = 3,50 € 
Commande livrée dans le relais pickup de votre choix, le lendemain avant 13h, pour toute commande passée sur le site avant 12h. (hors week-end et jour férié)

Retrait gratuit à Hem, à la boutique La Pantoufle à Pépère  27 Rue Colbert. Horaires : Du lundi au samedi de 9h30 à 12h30 et de 14 h à 18h30.

TARIFS HORS FRANCE
Livraison chez vous via la Poste française puis celle de votre pays.

- Belgique : 1 article = 13.71 € / A partir de 2 articles = 6.91 €
- Allemagne, Luxembourg, Pays Bas : 1 article = 14,18 € / A partir de 2 articles = 7,09 €
- Suisse : 18,25 € / A partir de 2 articles = 9,12 € (+ éventuels frais de douane)
- Autres pays d'Europe : 1 article = 17,16 € / A partir de 2 articles = 8,58 €
- Etats-Unis, Australie, Canada : 1 article = 48 € / A partir de 2 articles = 54,60 € (+ frais de douane selon le pays)

2. Exchanges and returns

In case of an exchange or return, 2 options :

1. If you speak French, Call us between 9h00-12h00 and 14h00-17h00 on the following number : 03.59.82.15.15 

2. if you don't speak French, send an email to estelle@lapantoufleapepere.fr explaining which pair you want to exchange, why and the new model and size you wish to have instead.

Then send back the pair you wish to exchange / return to : SAS Barno - 27 Rue Colbert - 59510 HEM   FRANCE

We accept exchanges / returns within a time period of 14 days from the date you have received your order. In the following cases : mistake in the choice of shoe size, typing error, change of mind.
The article must be immaculate, unworn, with no marks on the soles. The costs of return are the responsibility of the client, the costs of reshipping are our responsibility.

* Special case : Christmas gifts *
Deadlines for exchanges are longer during the Christmas period. For any purchase placed within the 30 days preceding Christmas, namely between November 24th and December 24th, ecxchanges will be accepted up to 14 days after Christmas, namely January 8th included. After this date, no more exchanges will be possible.